-

Табель обліку робочого часу: чи обов’язковий на підприємстві

23 червня 2020
516
Середній бал: 5 із 5

Ведення табеля обліку робочого часу є обов’язковим як для великих, так і малих підприємств.

Норми тривалості робочого часу 2020 року

Табель обліку робочого часу: чи обов’язковий на підприємстві

Важливим значенням правильного і точного обліку робочого часу є визначення стажу працівників, нарахування  лікарняних. Нормативним документом, який стосується табеля обліку робочого часу, є наказ Держкомстату №489, яким затверджено та введено в дію з 1 січня 2009 року типову форму № П-5 «Табель обліку використання робочого часу».

Форма № П-5 має рекомендаційний характер, який полягає в тому, що за необхідності вона може бути доповнена іншими показниками, потрібними для обліку робочого часу на підприємстві, але в Табелі повинні відображатися всі позиції, які застосовуються на підприємстві для працівників.

Під час карантину працюєте у приміщенні установи? Дотримайтеся порад від Держпраці

За потреби можна застосувати іншу форму Табеля, але обов’язковим є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.

Відповідно до листа Мінпраці від 13.05.2010 р. №140/13/116-10 ведення Табеля є обов’язковим, як для великих так і малих підприємств.

Табель ведеться в електронному та паперовому вигляді, у тому числі прийнятих тимчасово чи на сезонну роботу, а також учнів, прийнятих на період виробничої практики з оплатою праці. Фізичні особи, які працюють на підставі цивільно-правових договорів, не табелюються. Кожному працівникові надається табельний номер.

Табель відкривається першого числа кожного місяця і передається в бухгалтерію двічі на місяць для розрахунків за першу половину місяця (аванс) та розрахунку заробітної плати за місяць.

Якщо кількість працівників невелика, табель ведуть фахівці бухгалетрії. На великих підприємствах табель ведуть кадровики або навіть уводиться така посада як табельник. Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів.

Після закінчення місяця за Табелем підраховують загальну кількість надурочних і нічних годин, вихідних і святкових днів. Визначають загальну кількість днів та годин неявок на роботу.

За матеріалами з сайту Держпраці

logo