Фінмоніторинг: чи створюватимуть банки базу неблагонадійних клієнтів?

18 травня 2020
666
Середній бал: 5 із 5

Закон про фінмоніторинг не передбачає створення «баз підозрілих клієнтів», але передбачає обмін інформацією про клієнтів, яким відмовили в обслуговуванні.

Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом

Фінмоніторинг: чи створюватимуть банки базу неблагонадійних клієнтів?

У банку може закономірно виникнути питання, якщо людина отримує зарплату, наприклад, 10-20 тис. грн і раптом на її рахунок надходить матеріальна допомога в кілька мільйонів. У такому разі банк запитає — звідки ці гроші, яка мета і суть операції. І якщо клієнт не може або відмовляється це пояснити, то банк має право відмовити йому в обслуговуванні.

Банк відзначить клієнта як такого, який відмовився надати інформацію. У цьому випадку банк може обмінятися інформацією з іншими банками. Це право банку, але не обов'язок.

Залишок коштів у інвалюті: як облікувати курсові різниці та відзвітувати до Казначейства

Також йдеться про клієнтів, які навмисно йдуть на порушення закону: надають недостовірну інформацію або їм відмовлено через високу категорію ризику, який банк не може на себе прийняти. Це також може бути людина із санкційного списку. Про таких клієнтів банки також мають право обмінятися інформацією.

Тож більшості громадян немає про що турбуватися, адже їх операції є звичайними.

За інформацією з сайту Мінфіну

logo