Головбух: Бюджет

Усе про форму 20-ОПП

  • 12 листопада 2018
  • 2485
експерт MCFR Головбух

Форма 20-ОПП є звітом, завдяки якому податківці відстежують "географію" діяльності установи, її майна і активів, що впливають на сплату податків, та їх стан. Як, коли і навіщо подавати форму № 20‑ОПП та які санкції податківців, якщо "прогавити" строки її подання?

Надавати Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі — форма 20-ОПП) наразі актуально для всіх бюджетних установ та організацій.

Чому? Останнім часом податківці взялись активно перевіряти правильність і своєчасність надання цієї форми. А тут податківцям є де розгулятися, адже у бухгалтера обмаль часу на те, щоб поінформувати ДФС про реєстрацію, створення, відкриття, оренду, суборенду, закриття, вибуття об’єкта оподаткування або об’єкта, через який установа веде свою діяльність.

То що це за форма 20-ОПП?

Форма 20 ОПП бланк

Форму 20-ОПП містить Порядок обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, (далі — Порядок № 1588).

20 ОПП бланкскачати

Усе про форму 20-ОПП

У яких випадках подається 20-ОПП

Податкове законодавство зобов’язує установи та організації інформувати податківців за основним місцем обліку про реєстрацію, створення чи відкриття, оренду чи суборенду, закриття чи вибуття:

  • відокремлених підрозділів;
  • об’єктів рухомого і нерухомого майна (майнових об’єктів);
  • об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних із оподаткуванням, або через який установа веде діяльність (усе перелічене далі — Об’єкт).

Установи мають повідомляти у формі 20-ОПП, зокрема про Об’єкти, які з’явились, змінились чи вибули на підставі як переходу до/від установи права власності/володіння на Об’єкт, так і у зв’язку із правами його користування, господарського відання, оперативного/довірчого управління оренди/суборенди/найму.

Перелік Об’єктів, про які установи мають повідомляти у формі № 20-ОПП, ДФС узагальнила у Рекомендованому довіднику типів об’єктів оподаткування (далі — Довідник), який розмістила на своєму офіційному веб-сайті.

Установа має керуватися Довідником, аби:

  • визначити, які типи Об’єктів пов’язані саме з її діяльністю;
  • пам’ятати, що в разі появи таких Об’єктів або зміни їх стану, закриття чи вибуття вона має поінформувати податківців у формі № 20-ОПП.
Якщо установа набуває об’єкт, тип якого відсутній у Довіднику, вона має визначити на власний розсуд, чи відповідає її новий об’єкт за призначенням одному із тих, які вказані в Довіднику. Якщо ні, то форма 20-ОПП за таким об’єктом не подається.

Отже якщо установа набула новий Об’єкт, згаданий у Довіднику (або подібний за призначенням), або вже діючий такий Об’єкт перемістився або змінив свій стан, або закрився/вибув, установа має подати до податкової форму 20-ОПП. Головне — не забути про функціональне призначення форми № 20-ОПП, аби не вказати там зайвого.

Об’єкт оподаткування установи — майно, товари, дохід або його частина, інші об’єкти, за наявності яких у неї, згідно із податковим законодавством, виникає податковий обов’язок (п. 22.1 ПК)

Якщо установа вперше подає форму 20-ОПП, вона зазначає всі Об’єкти, а от у разі наступного її подання — вказує лише новий Об’єкт або Об’єкт, який зазнав змін, закрився чи вибув.

Ще є «пом’якшення» від податківців: вони дозволяють застосовувати принцип «укрупнення інформації», коли установа, приміром, має кілька однотипних Об’єктів за одним місцезнаходженням. У такому випадку інформацію про них у формі № 20-ОПП установа відображає як про один об’єкт. Утім, якщо ці однотипні Об’єкти мають різне місцезнаходження або кожному з Об’єктів присвоєний реєстраційний номер державної реєстрації, інформацію у формі № 20-ОПП установа відображає за кожним об’єктом окремо.

У якому вигляді треба надавати форму № 20-ОПП, розглянемо далі.

Як надавати форму 20-ОПП

Законодавство дозволяє установі надавати форму № 20-ОПП найбільш зручним для неї способом — у паперовому або електронному вигляді. Електронний спосіб надання форми № 20-ОПП Мінфін передбачив пунктом 8.4 Порядку № 1588 ще у 2016 році, але він доступний для установ, які:

  • уклали з податковою договір про визнання електронних документів;
  • зареєстрували електронний підпис для підзвітних осіб у визначеному законодавством порядку.

У сучасних умовах установи вже давно користуються електронним сервісом — це економить дорогоцінний час. Адже важливо здати звіт своєчасно.

Коли надавати форму

Податківці очікують, що установа надасть форму № 20-ОПП до податкової за своїм основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення, відкриття, зміни стану або закриття (вибуття) Об’єкта. Адже це прямо передбачає пункт 8.4 Порядку № 1588.

Відлік цього строку установа має розпочати з тієї дати, коли вона відкрила, отримала право на Об’єкт або на його зміну чи закриття/вибуття. Цю дату можна визначити відповідно до правовстановлюючих документів або документів, які підтверджують право користування, розпорядження Об’єктом.

Варто зазначити, що Порядок № 1588 не встановлює строку, протягом якого установа має подати форму 20-ОПП, якщо сталася зміна типу, найменування, місцезнаходження або стану Об’єкта, а також виду права на нього.

Утім, податківці на офіційному сайті ДФС роз’яснюють, що установи зобов’язані надати до податкової за основним місцем обліку форму № 20-ОПП протягом 10 робочих днів з дня виникнення змін у даних про Об’єкт, зокрема про його місцезнаходження (у тому числі внаслідок перейменування міста, вулиці, інших топонімів). У даному випадку вимога податківців не має законодавчих підстав. Але якщо не хочете мати від податківців зайвих питань, краще дотримати загального правила та надати форму № 20-ОПП у встановлений строк.

Вимоги ж податківців стосовно заповнення та подання установами форми № 20-ОПП абсолютно виправдані та логічні, адже вони пов’язані з особливостями:

  • технічного занесення інформації, яку надають установи та організації у формі № 20-ОПП, до електронної бази ДФС — Єдиного банку даних юридичних осіб;
  • заповнення граф табличної частини форми № 20-ОПП.

Парламент затвердив мінімальну зарплату на 2019 рік

Іван Левадськийексперт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ
23 листопада парламентарі прийняли головний фінансовий документ країни — закон про Держбюджет на 2019 рік. Серед основних його показників — мінімальна зарплата 2019 року. Якою вона буде та як вплине на страхові виплати?

Яку інформацію має містити 20-ОПП

Аби зрозуміти справжнє призначення форми № 20-ОПП, проаналізуємо у таблиці, яку інформацію установа має зазначати у графах її табличної частини (щоб читати повністю, клікніть на зображення):

Усе про форму № 20-ОПП

Тепер, коли ви знаєте, яка структура форми № 20-ОПП, яке її призначення і навіщо її надавати ДФС, ви маєте ретельно стежити, аби не «прогавити» терміни подання.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи
Отримайте нові знання
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Бажаєте скачати файл?!



Зареєструйтесь, будь ласка!

30 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
Зареєструватися