text
Головбух: Бюджет

Акт введення в експлуатацію основних засобів 2018: як заповнити

  • 17 липня 2018
  • 4999
експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ

Установа придбала обладнання. Та перш ніж його використовувати, потрібно скласти акт введення в експлуатацію основних засобів. Підкажемо, як це зробити правильно.

Акт введення в експлуатацію основних засобів в бюджетних установах є підставою для зарахування суми капітальних інвестицій до складу основних засобів чи інших необоротних матеріальних активів. Коли саме його складати?

Коли складати

Цей акт складають, коли передають в роботу обладнання, яке:

  • придбали;
  • виготовили власними силами;
  • безоплатно отримали;
  • розконсервували;
  • відремонтували, реконструювали.

Форма акта

Акт введення в експлуатацію основних засобів бланк 2018 року складають за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 13.09.2016 № 818.

Акт введення в експлуатацію основних засобів бланк:

Акт введення в експлуатацію основних засобів бланк

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Хто складає

Перш ніж ввести необоротні активи у експлуатацію, їх оглядає комісія. Таку комісію призначає керівник установи своїм наказом.

Після огляду та за відсутності заперечень до експлуатації відповідного обладнання, комісія складає акти введення в експлуатацію на основні засоби та на інші необоротні матеріальні активи — по одному примірнику на кожен об’єкт.

До відома!

Допускається складати один примірник акта на групу основних засобів за умови, що у них однакові:

  • цільове призначення,
  • технічні характеристики,
  • вартість.

Як заповнити

Акт введення в експлуатацію ОЗ розпочинається зі вступної частини. У ній заповнюємо реквізити:

  • назва установи;
  • її код ЄДРПОУ;
  • місце складання акта.

Дату і номер акта зазначаємо після його затвердження керівником установи та його реєстрації. Незатверджений керівником акт реєструвати заборонено.

В основній частині акта зазначаємо відомості про:

  • назву обладнання, машини (його складові);
  • інвентарний (номенклатурний) номер;
  • кількість одиниць;
  • первісну вартість одиниці і окремо, у стовпчику 4, акт введення в експлуатацію основних засобів 2018 року має містити загальну вартість усіх одиниць.

Якщо вводимо в експлуатацію один об’єкт, сума у стовпчиках 3 і 4 табличного блоку буде однаковою.

Коли ж об’єкт отримали:

у стовпчиках 5 і 6 акт введення в експлуатацію має відображати суму зносу. Якщо актив новий (придбаний чи створений), у цих комірках проставляємо прочерки.

Окрім цього, зазначаємо такі реквізити:

Оглядаючи відповідний актив, комісія в акт введення в експлуатацію основних засобів вносить відомості про його місцезнаходження. Якщо акт складаємо на групу основних засобів, при цьому місцезнаходження їх різне, зазначаємо місцезнаходження для кожної одиниці активу.

Для реквізита «Коротка характеристика об’єкта» наведемо приклад заповнення акту введення в експлуатацію основних засобів для ноутбука MSI GT75-8RF Titan:

Екран 17.3" IPS (3840x2160) Ultra HD 4K, матовий / Intel Core i9-8950HK (2.9-4.8 ГГц) / RAM 32 ГБ / HDD 1 ТБ + SSD 512 ГБ / nVidia GeForce GTX 1070, 8 ГБ / без ОД / LAN / Wi-Fi / Bluetooth / веб-камера / Windows 10 / 4.56 кг / чорний.

Тобто зазначаємо відомості про екран, його діагональ, роздільну здатність, тип матриці, тип покриття.

Акт введення в експлуатацію основних засобів приклад заповнення за цим реквізитом міститиме відомості також про:

  • процесор,
  • об’єм оперативної пам’яті,
  • об’єм накопичувачів,
  • їх тип і кількість,
  • вид відеокарти і її об’єм,
  • оптичний привід,
  • вид підтримуваної мережі,
  • вебкамеру,
  • тип операційної системи,
  • вагу ноутбука,
  • колір корпусу.

Акт введення в експлуатацію містить реквізит, у якому комісія під час перевірки того, чи відповідає об’єкт технічним умовам експлуатації, підкреслює одне із слів: відповідає або не відповідає.

Якщо підкреслено «не відповідає», комісія зазначає, яким саме технічним умовам не відповідає об’єкт. Також вона вказує, чи потрібно цей об’єкт «доробити».

Приклад заповнення акту введення в експлуатацію основних засобів для цього реквізита. Візьмемо той самий ноутбук без операційної системи. Комісія підкреслює в акті «не відповідає» та зазначає про необхідність встановлення операційної системи.

Реквізит «Результати випробовування об’єкта» заповнюємо лише тоді, коли таке випробовування передбачене нормативно-правовими актами. У іншому випадку ставимо прочерк.

У реквізиті «Інші відомості» зазначаємо про характеристики чи стан об’єкта, які не зазначені у інших реквізитах, або ж комісія наполягає на включенні в акт введення в експлуатацію певної інформації про обладнання.

І останній реквізит основної частини акта — висновок комісії. Саме в ньому зазначаємо, чи вводити об’єкт в експлуатацію, чи вводити його після виконання певних робіт, чи взагалі не вводити, зважаючи на з’ясовані обставини.

Акт введення в експлуатацію ОЗ також містить відомості про документацію, яка стосується обладнання, яке вводимо в експлуатацію, і є додатком до акта.

Акт підписує голова комісії і її члени. У разі введення в експлуатацію обладнання, його підписує:

  • особа, яка відповідала за його зберігання, — про передачу іншій особі;
  • особа, яка відповідатиме за місцем експлуатації, — про його прийняття.

Кожен підпис має бути ідентифікованим. Тобто кожній особі слід зазначити посаду, ініціали й прізвище.

Затвердження акта

Коли акт введення в експлуатацію основних засобів підпишуть, його затверджує керівник. Підпис керівника слід також ідентифікувати, тобто зазначити посаду, ініціали й прізвище. Обов’язково керівник установи у відповідному реквізиті зазначає дату затвердження акта. Лише після цього у вступній частині вказуємо реєстраційні номер і дату акта.

Зареєстрований акт введення в експлуатацію передаємо бухгалтерській службі. Бухгалтер, який веде облік основних засобів і необоротних активів, відображає господарську операцію з введення обладнання в експлуатацію. Тобто зазначає у відповідних реквізитах:

  • номер і назву меморіального ордеру;
  • дебет і кредит субрахунку чи рахунку аналітичного обліку (тобто кореспонденцію рахунків);
  • суму операції.

Заповнивши ці реквізити, бухгалтер підписується під ними, засвідчивши тим самим факт відображення господарської операції в бухгалтерському обліку установи. Акт введення в експлуатацію обов’язково має містити дату внесення відповідної інформації, посаду бухгалтера, ініціали й прізвище. Правильність цієї інформації перевіряє головний бухгалтер, після чого ставить свій підпис, зазначає посаду, ініціали й прізвище.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи
Отримайте нові знання
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Бажаєте скачати файл?!



Зареєструйтесь, будь ласка!

30 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Приєднуйтесь до команди професійних бухгалтерів

заповніть форму та отримайте матеріали про:

➤ головні зміни в законодавстві
➤ методи розв'язання складних робочих ситуацій
➤ зручні сервіси для роботи

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль