text
Головбух: Бюджет

Доплата за використання деззасобів: нюанси

  • 12 липня 2018
  • 1166
шеф-редактор тижневика «Головбух: БЮДЖЕТ»

Працівникам, які використовують у роботі дезінфікувальні засоби, нормативи передбачають доплату. Та чи правомірна доплата за використання деззасобів, якщо установа за браком коштів ці засоби не купувала, а отже й не обліковувала? Про нюанси виплати — у статті.

Умови, у яких працівники використовують дезінфікувальні засоби, без перебільшення можна назвати особливими. Робота з ними шкодить здоров’ю того, хто з ними працює. Тож недарма у законодавстві передбачена компесація за роботу в особливих умовах — доплата за використання дезінфікуючих засобів та прибирання туалетів.

Посадова інструкція бухгалтера: зразок

Іван ЛЕВАДСЬКИЙ експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ
Прийняли на роботу нового бухгалтера? Ознайомте його з посадовими обов’язками, правами та відповідальністю. Цю інформацію повинна містити посадова інструкція бухгалтера. Підкажемо, як її правильно скласти.

Ключовий документ для встановлення доплати — постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 № 1298(далі — Постанова № 1298).

Розмір доплати за використання дезинфікуючих засобів — 10% посадового окладу — прописаний у підпункті «г» підпункту 3 пункту 3 Постанови № 1298. Дублюють цю норму галузеві накази, які визначають умови оплати праці освітян, медиків, бібліотекарів, соціальних працівників, робітників тощо.

Здавалося б, немає підстав, які перешкоджали б виплачувати таку доплату. Мінсоцполітики хіба уточнило певні умови виплати у листі від 17.03.2017 № 737/0/101-17/28:

«Доплата за використання деззасобів це доплата, яка встановлюється працівникам за переліком посад, затвердженим колективним договором закладу, в межах коштів, передбачених на оплату праці у кошторисі, якщо виконання цих робіт включено до посадових обов’язків працівників. При цьому посадовими обов’язками може бути передбачено виконання певних видів робіт з використанням дезінфікувальних засобів, або робота з прибирання туалетів з використанням дезінфікувальних засобів, або просто прибирання туалетів».

Тож чи правомірна доплата за використання дезінфікувальних засобів за відсутності їх в обліку?

Нормативи тут мовчать. Але не мовчать бухгалтери бюджетних установ, які можуть придбавати дезінфікувальні засоби лише за наявності в кошторисі коштів. Вони запитують нас:

  • чи встановлювати надбавку прибиральниці селищної ради, якщо немає деззасобів для прибирання;
  • як бути, якщо у дитячих садках за браком коштів деззасоби закуповують батьки за власний кошт?

Ллє воду на млин ще й засторога, чи пов’язуватимуть ревізори факт виплати доплати з наявністю в обліку деззасобів?

Аби не гадати на гущі з кави, ми запитали головне відомство, яке перевіряє дотримання бюджетного законодавства, — Державну аудиторську службу України. І отримали лист. Чи отримали ми відповідь, висновок робіть самі.

Лист Державної аудиторської служби України від 14.03.2018 р. № 04-14/304

Лист Державної аудиторської служби України від 14.03.2018 р. № 04-14/304

ДУМКА ФАХІВЦЯ

Людмила кравченко
Галина Кослюк Начальник відділу державного фінансового аудиту в галузі соціального захисту населення та фондів соціального страхування Департаменту контролю  у соціальній галузі та сфері культури Державної аудиторської служби України

Через недостатнє фінансування медичні заклади та установи не можуть закуповувати дезінфікувальні засоби за рахунок коштів загального та спеціального фондів, а придбані за власний рахунок — не відображають у бухгалтерському обліку.

Такі ситуації викликають безліч питань і основні з них: «А чи прибирають працівники із застосуванням дезінфікувальних засобів взагалі, якщо за даними бухгалтерського обліку вони не придбавалися? І за що їм тоді виплачується доплата за використання у роботі деззасобів у розмірі 10% до посадового окладу?».

Спробуємо розібратися і знайти відповіді.

РЕЗЮМУЄМО:

Щоб забезпечити санітарно-гігієнічні умови роботи, керівники бюджетних установ мають подбати про дезінфікувальні засоби. Тобто передбачити кошти в кошторисі, купити та налагодити облік дезинфікуючих засобів як за місцями використання, так і в бухгалтерській службі.

Кожній установі слід затвердити розрахункові норми. Спочатку проведіть заміри площ та поверхонь, які підлягають дезінфекції. Відповідно до отриманих даних та до інструкції з використання дезінфікувального засобу визначте, скільки кожного засобу потрібно на день. Надалі на основі проведених розрахунків закуповуйте необхідну кількість дезінфікувальних засобів. За цими розрахунками деззасоби відповідно і списуйте.

Надалі ведіть журнали обліку, де зазначайте, який засіб було отримано, приміром, від старшої медсестри, для якої процедури, скажімо, миття рук, скільки мілілітрів тощо. Форма журналу обліку дезінфікувальних засобів є довільною.

Якщо ж за форсмажорних обставин деззасоби отримаєте не за бюджетний кошт, їх обов’язково візьміть на облік. Як це зробити, читайте статтю «Запаси — натуралка, що надійшла з різних джерел. Як оприбуткувати та звітувати».

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи
Отримайте нові знання
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Бажаєте скачати файл?!



Зареєструйтесь, будь ласка!

30 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
Зареєструватися