text
Головбух: Бюджет

Акт списання основних засобів: особливості заповнення

  • 27 квітня 2018
  • 11801
експерт з бухобліку та оподаткування в бюджетній сфері, Київ

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акти списання бувають чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів.

Форми актів на списання затверджені наказом Мінфіну від 13.09.2016 № 818. Залежно від виду основного засобу, який ліквідують, розрізняють чотири форми:

  • акт списання основних засобів (часткової ліквідації);
  • акт списання групи основних засобів;
  • акт списання транспортних засобів;
  • акт списання вилучених документів з бібліотечного фонду.

Кількість примірників — не менше двох:

  • один — для бухгалтерської служби;
  • інший — для матеріально відповідальної особи.

Розглянемо детально, як скласти акт списання основних засобів (часткової ліквідації).

Вступна частина акту списання основних засобів

Складає і заповнює акт списання основних засобів в бюджетних установах (див. зображення нижче) комісія зі списання, яка формується за наказом керівника установи.

Акт списання основних засобів: особливості заповнення Дізнайтеся більше про те, як списувати основні засоби, що має робити комісія зі списання — із публікації «Списання основних засобів: пам’ятаймо основні правила».

Акт списання основних засобів (форма):

Акт списання основних засобів (часткової ліквідації)

Акт списання основних засобів: особливості заповнення

Скачати акт списання основних засобів бланк:  Акт списання основних засобів: особливості заповнення

Вступна частина акта списання основних засобів містить інформацію про:

  • назву установи;
  • її код ЄДРПОУ.

Також у вступній частині передбачені реквізити для затвердження. Акт списання основних засобів затверджує керівник установи: зазначає посаду, ставить підпис, вказує ініціали і прізвище, дату затвердження.

Зверніть увагу!

Керівник затверджує акт лише за згоди органу управління майном.

Основна частина акту списання основних засобів

У основній частині зазначаємо:

  • місце, де складено акт списання основних засобів;
  • його номер;
  • дату, коли склали акт.

Потім у табличній формі основної частини відображаємо відомості про основний засіб, що ліквідується:

  • його назву;
  • номер паспорта;
  • інвентарний (номенклатурний) номер;
  • дату введення його в експлуатацію (місяць, рік) ;
  • первісну (переоцінену) вартість;
  • суму його зносу;
  • ліквідаційну вартість.

Після цього акт списання основних засобів наповнюємо відомостями про комісію зі списання:

  • яким наказом чи розпорядженням затверджено її склад (дату й номер);
  • на підставі яких документів проводиться огляд.

Також зазначаємо:

  • місцезнаходження об’єкта основних засобів, за місцем огляду комісією;
  • посаду, ініціали й прізвище матеріально відповідальної особи, за якою обліковують основний засіб, що ліквідується;
  • коротку характеристику об’єкта.

Акт списання основних засобів (часткової ліквідації) продовжує заповнювати комісія зі списання. У ньому вона відображає, що встановила за результатами огляду:

  • маса об’єкта за паспортом;
  • наявність дорогоцінних металів у елементах, частинах основного засобу;
  • технічний стан об’єкта;
  • причини списання;
  • висновок комісії.

Якщо ліквідація часткова, в акт списання основних засобів вносимо відомості про об’єкт, що залишається в експлуатації:

  • інвентарний (номенклатурний) номер;
  • первісна (переоцінена) вартість після часткової ліквідації об’єкта;
  • суму зносу після часткової ліквідації об’єкта;
  • зміна в характеристиці об’єкта після часткової ліквідації.

Також зазначаємо перелік документації, що додається до акту. Після цього його підписують голова та члени комісії зі списання.

Кінцева частина акту списання основних засобів

У кінцевій частині акта відображають результати списання об’єкта основних засобів і відображення їх у бухгалтерському обліку установи.

Акт списання основних засобів у розділі «Розрахунок результатів списання об’єкта» містить відомості про витрати, які понесла установа через ліквідацію цього об’єкта, за кожним документом, що їх підтверджує. Тобто тут зазначають:

  • назву документа;
  • його дату і номер;
  • суму витрат, що ним підтверджені.

Окрім витрат у цьому розділі відображаємо відомості про матеріальні цінності, які надійшли від розбирання (знесення) будівель і споруд, демонтажу обладнання та інших основних засобів за кожним складеним документом. Акт списання основних засобів ці документи як додатки не включає. Тобто зазначаємо:

  • назву документа, що підтверджує надходження матеріальних цінностей;
  • його дату і номер;
  • вид цінностей;
  • кількість;
  • вартість одиниці;
  • сума.

Перший примірник акта комісія зі списання передає до бухгалтерської служби установи, щоб бухгалтер списав з бухгалтерського обліку об’єкт основного засобу. Підставою є саме акт списання основних засобів. Також бухгалтер відображає в обліку витрати, пов’язані зі списанням основного засобу, оприбутковує матеріальні цінності, які отримано від ліквідації основного засобу.

Після цього у розділі акта «Відмітка бухгалтерської служби про відображення у регістрах бухгалтерського обліку» бухгалтер зазначає усі господарські операції за:

  • назвою облікового регістру, у якому їх відображено;
  • кореспонденцією рахунків (субрахунків чи аналітичних рахунків);
  • сумою операції.

Далі бухгалтер, який ці відомості відображав в обліку, вписує в акт списання основних засобів свою посаду, ініціали і прізвище, ставить підпис і дату. Ці відомості перевіряє головний бухгалтер установи. Якщо все правильно, головний бухгалтер ставить свій підпис, ініціали й прізвище.

Акт на списання основних засобів зразок заповнення можна подивитись на сторінках тижневика «Головбух: Бюджет».

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не прогавити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. З нашою допомогою працювати легше!

Освітні заходи
Отримайте нові знання
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Бажаєте скачати файл?!



Зареєструйтесь, будь ласка!

30 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд